Sunday 28 Apr 2024

جستجو

اطــــــــلاعیــــه ۱۴۰۰/۰۱/۲۴   بخشنامه نحوه فعالیت تشکل‌های قرآنی در دوران کرونا

بخشنامه نحوه فعالیت تشکل‌های قرآنی در دوران کرونا

سازمان دارالقرآن الکریم سومین بخشنامه در خصوص نحوه فعالیت تشکل‌های قرآنی در دوران کرونا را اعلام نمود.

باسمه تعالی

با توجه به استمرار بیماری کرونا و ضرورت بیش از پیش دستورالعمل های بهداشتی، در پی استعلام های متعدد پیرامون فعالیت تشکل های قرآنی در سال جدید، ضمن تاکید بر مفاد بخشنامه های ابلاغی در سال گذشته، نکات زیر جهت امعان نظر ایفاد می گردد:

  1. با توجه به تفاوت وضعیت شیوع بیماری در مناطق مختلف، فعالیت مؤسسات و خانه های قرآن و عترت علیهم السلام، با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در چارچوب مفاد این بخشنامه، بلامانع خواهد بود.
  2. تشکل های قرآنی حتی الامکان از ارتباط و آموزش های غیر حضوری و مجازی و بهره برداری از ظرفیت شبکه های اجتماعی استفاده نمایند.
  3. برگزاری دوره های حضوری تشکل های قرآنی در شهرها و مناطق با وضعیت قرمز - حسب اعلام ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا- ممنوع است.
  4. برگزاری دوره های آموزشی در سایر مناطق با تعداد محدود -یک سوم ظرفیت- در یک فضای آموزشی موسع و حتی الامکان فضای باز، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی صورت خواهد پذیرفت. رعایت فاصله هر فرد با دیگری در کلاس حداقل 1.5 متر پیش بینی گردد.
  5. استفاده از هواکش و سیستم تهویه مناسب در کلاس ها و محل حضور افراد ضروری است.
  6. انجام فعالیت های پژوهشی، تبلیغی ترویجی و مشاوره ای در مؤسسات دارای مجوز، با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی ممکن خواهد بود.
  7. استفاده همه عوامل اجرایی و مخاطبان از ماسک، و در دسترس بودن مواد ضدعفونی کننده در فضای آموزشی و ضدعفونی نمودن فضا و امکانات آموزشی(به صورت متناوب) ضروری است.
  8. تمامی فراگیران و مربیان مکلفند از لوازم التحریر و لوازم شخصی -همانند خودکار، گچ و ماژیک- استفاده نمایند.
  9. استمرار دوره های ناتمام قبلی و اتمام آنها طبق توافق بین تشکل ها و مخاطبان با نظارت اداره امور قرآنی استان در اولویت است.
  10. حضور مخاطبان در تشکل ها حذاکثر سه ساعت در روز خواهد بود.
  11. برگزاری محافل، اردوها و مراسم گروهی که متضمن تجمع افراد است همچنان ممنوع می باشد.
  12. رعایت شیوه نامه های بهداشتی و مفاد این بخشنامه در مورد پذیرش و آموزش خردسالان زیر 7 سال و مخاطبان بالای 55 سال بصورت مضاعف مورد تاکید می باشد.
  13. پذیرائی، سرو غذا و میان وعده غذائی در صورت ضرورت، به صورت بسته بندی انجام خواهد شد.
  14. آموزش مربیان و نصب دستورالعمل ها و پوسترهای آموزشی مقابله با ویروس کرونا در معرض رؤیت متعلمان و سایر مخاطبان تشکل توصیه می شود.
  15. بررسی علائم بالینی بیماری همانند سرفه و گلودرد و غربالگری حرارت بدن افراد با تب سنج های الکترونیکی در بدو ورود به تشکل توصیه می شود.
  16. تشکل ها موظفند از ورود افراد بدون ماسک، بیمار یا مشکوک به بیماری کرونا جلوگیری نمایند.
  17. ترتیبی اتخاذ گردد تا از تجمع افراد در راهروها، حیاط، دفتر، آبدارخانه و سایر مکان های عمومی جلوگیری بعمل آمده و ورود و خروج افراد به تدریج صورت گیرد.

ادارات امور قرآنی استان ها و کارشناسان و رابطان محترم قرآنی مسئول حسن اجرای این بخشنامه و دستورالعمل های بهداشتی در تشکل های قرآنی می باشند.

سازمان دارالقرآن الکریم


بازگشت
شبکه‌ی فعالان قرآنی خراسان جنوبی
بازدید : 1022 بار