Friday 29 Mar 2024

جستجو

بدون دسته بندی ۱۳۹۹/۰۱/۳۰   رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی: اجرای برنامه‌های قرآنی در شرایط کرونایی نیازمند ایده‌پردازی است

اجرای برنامه‌های قرآنی در شرایط کرونایی نیازمند ایده‌پردازی است

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: اجرای برنامه‌های قرآنی در شرایط کرونایی با توجه به ضرورت عدم تجمعات در ماه مبارک رمضان نیازمند ایده‌پردازی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و ممنوعیت تجمعات، امسال برای برگزاری برنامه‌های قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان باید طرح جدیدی داشته باشیم تا علاوه بر حفظ سلامت مردم معنویت قرآن را به خانه‌ها نیز بیاوریم.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در این راستا طرح سراسری «فراخوان بهار قرآن در خزان کرونا» با هدف فراخوان تجربه‌نگاری و ایده‌پردازی پیرامون برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان با توجه به شرایط امسال برگزار می‌شود.

سلمانی ادامه‌داد: محورهای این فراخوان راه‌های تقویت انس خانواده‌ها با قرآن در روزهای کرونایی، جایگزین‌های محافل جز خوانی حضوری، شیوه‌های انتقال معارف قرآن به کودکان، چگونگی حفظ و تقویت برنامه‌های مؤسسات و خانه‌های قرآن و شیوه ارتباط با قرآن‌آموزان در ایام شیوع کرونا است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین ملاک‌های ارزیابی ایده‌ها خلاقانه بودن، کاربردی بودن و سهولت در اجرا و میزان تأثیر است، افزود: علاقمندان می‌توانند ایده‌های خود را تا پایان فروردین از طریق تارنمای باشگاه ایده پردازان قرآن به آدرس quranidea.ir ارسال کنند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: دو عدد کمک هزینه خرید محصولات فرهنگی به ارزش ۵۰۰ هزار تومان، سه عدد کمک هزینه خرید محصولات فرهنگی به ارزش ۳۰۰ هزار تومان و پنج عدد کمک هزینه خرید محصولات فرهنگی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان جوایز این فراخوان است.

سلمانی اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت تجمعات می‌توان از فضای مجازی برای رونق فعالیت‌های قرآنی استفاده کرد که در بسیاری از موارد افرادی که از برنامه‌های قرآنی در فضای مجازی استفاده می‌کنند بیش از شرکت کنندگان در یک برنامه حضوری است.

وی بیان‌کرد: حتی پیشنهاد برگزاری یک جشنواره قرآنی با استفاده از فضای مجازی را دادیم که در حال بررسی است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: تمام تلاش بر این است که محدودیت‌های مربوط به عدم تجمعات منجر به بهره‌مندی کمتر افراد از برنامه‌های قرآنی و معنویات ماه مبارک رمضان نشود.


بازگشت
شبکه‌ی فعالان قرآنی خراسان جنوبی
بازدید : 637 بار